Veelgestelde vragen

Als je niet kunt vinden wat je zoekt, aarzel dan niet om contact op te nemen met ons support team!

Verzenden

Verzendkosten & tijd

De verwachte levertijden zijn schattingen.

Brievenbuspakket
Pakket
Groot pakket*

Verzendtijd

Nederland €4,40 €6,95 €9,50 1-3 dagen
België €4,40 €6,95 €9,50 5-6 dagen
VK en Zwitserland
€4,40 €6,95 €9,50 6-9 dagen
Rest van Europa
€4,40 €6,95 €9,50 6-9 dagen
Italië €4,40 €6,95 €9,50 2-3 weken
Australië & Nieuw Zeeland €10 €20 €30

3-6 weken

Rest van de wereld

€10 €20 €30 3-6 weken

 

*Onze trash rack wordt verzonden als groot pakket.

Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?

Wij verzenden naar alle landen wereldwijd!

Alle bestellingen die op werkdagen voor 14.00 uur CET worden geplaatst, worden dezelfde dag verzonden. Houd er rekening mee dat we niet op zaterdag, zondag of feestdagen verzenden.

Uw bestelling wordt afgehandeld door onze transportpartner QLS en verzonden door DHL. De trackinginformatie wordt naar het opgegeven emailadres gestuurd.

De Douane kan extra invoerrechten en belastingen in rekening brengen.

Internationale verzendingen zijn onderhevig aan invoerrechten en toeslagen die per land verschillen en gebaseerd zijn op de waarde van uw bestelling. Het berekende bedrag is afhankelijk van de belasting- en waarderingsmethode van het land van bestemming.

Hoe kan ik mijn adres wijzigen?

Als je een fout hebt gemaakt tijdens het afrekenen online, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op, bij voorkeur telefonisch.

We zullen ons best doen om de adresgegevens aan te passen. Indien het pakket ons magazijn echter al heeft verlaten, kunnen we niets doen.

Je kunt je adres ook wijzigen naar een afhaalpunt via de track & trace-link die je in je email hebt ontvangen. Als je hierbij hulp nodig hebt, neem dan contact op met de het verzend bedrijf.

Waar kan ik mijn pakket volgen?

Elk pakket dat we verzenden heeft een trackingnummer dat via email naar je verzonden wordt, zodra je pakket is ingecheckt door onze transportpartner QLS. Wacht ten minste 12 uur voordat de trackinginformatie is bijgewerkt voordat je de status van je verzending bekijkt.

Als je geen email hebt ontvangen, controleer dan je spam map. Nog steeds niets? Neem contact met ons op!

Error bij het afrekenen

Alle zendingen worden verzonden vanuit het magazijn in onze Store & Office-locatie.
We hebben momenteel twee winkels in Rotterdam: onze Store & Office en onze Flagshipstore.
Als je bij het afrekenen een melding ziet dat het artikel van je keuze alleen in onze Flagshipstore kan worden opgehaald, betekent dit dat het artikel alleen in onze Flagshipstore verkrijgbaar is.

Mijn pakket is kwijt

Neem voor Nederland direct contact met ons op als je je pakket niet binnen 10 dagen hebt ontvangen.

Voor alle andere landen is de gemakkelijkste en snelste manier om informatie te ontvangen rechtstreeks naar onze transportpartner QLS of onze verzendpartners DHL en Deutsche Post. Je kunt hun contactgegevens vinden op de trackingwebsite.

Neem contact met ons op als ze het probleem niet kunnen oplossen. Wij helpen je graag!

Ophalen in onze winkels

De bestelling ophalen in een van onze Rotterdamse winkels - een duurzaam en snel alternatief voor verzending! Bij een online aankoop ontvang je een email wanneer je artikel klaar is om afgehaald te worden, meestal na ongeveer 4 uur.

Houd er rekening mee dat niet alle artikelen op onze webshop op voorraad zijn in onze winkels. Als je de optie Pick-up in de winkel niet kunt selecteren bij het afrekenen, hebben we de geselecteerde artikelen niet op voorraad in onze winkel.

Het afhalen van uw bestelling is uw verantwoordelijkheid. Na 4 maanden vervallen uw rechten op het bestelde artikel. We zullen het/de artikel(en) terug in onze voorraad plaatsen. Je ontvangt een digitale cadeaucode voor het bedrag dat je op onze webshop hebt besteed via het emailadres dat je hebt opgegeven bij het plaatsen van je bestelling. Deze code verloopt na 3 maanden. We kunnen geen enkel bedrag terugbetalen na onze gebruikelijke retourtermijn (14 dagen).

We zien je graag in een van onze winkels!

Retourneren

Hoe kan ik een bestelling of artikel retourneren?

Als je van gedachten verandert, is het mogelijk om het artikel/de artikelen binnen 14 dagen na aankoop of levering van je online bestelling te retourneren.

- Online retourneren: Als je het artikel naar ons opstuurt, kun je hier een retouraanvraag indienen.

- Retourneren in de winkel: Als je artikelen retourneert naar een van onze winkels, zorg er dan voor dat je jouw bestelnummer bij je hebt.

- Staat en verpakking: We verzoeken je vriendelijk om het/de artikel(en) ongebruikt en in de originele staat en verpakking met alle labels eraan te retourneren.

- Verzendkosten: Houd er rekening mee dat de verzendkosten voor het retourneren van een artikel naar ons voor jouw rekening zijn en dat je verantwoordelijk blijft voor het artikel totdat het bij ons is aangekomen.

- Producten die bij een van onze retailers zijn gekocht, kunnen alleen geretourneerd worden bij de winkel waar je ze hebt gekocht.

Na ontvangst duurt het verwerken van de retourverzending gemiddeld 6-8 werkdagen. Je kunt de transactie binnen 2-3 werkdagen op je bankrekening verwachten.

Hoe dien ik een retouraanvraag in?

- Voer hier je e-mailadres in en klik op 'Doorgaan'.

- Zodra je de zescijferige verificatiecode in je e-mail hebt ontvangen, voer deze in op de aangewezen pagina.

- Selecteer eerst de bestelling en selecteer vervolgens de artikel(en) die je wilt retourneren.

- Kies een retourreden en voeg een notitie toe (optioneel).

- Klik op 'Retour aanvragen'.

Klaar! Je ontvangt verdere instructies per e-mail zodra jouw retouraanvraag is goedgekeurd.

Hoe kan ik een bestelling of artikel ruilen?

Als je een artikel per post wilt ruilen, stuur dan het artikel terug volgens de bovenstaande instructies en plaats een nieuwe bestelling.

Als alternatief kun je artikelen die online zijn gekocht in onze winkels retourneren én ruilen. We hebben alleen je orderbevestiging en ordernummer nodig. Restituties worden direct teruggestort op je rekening. Het kan 2-3 werkdagen duren voordat de transactie op je bankrekening verschijnt.

Hetzelfde geldt voor elk item dat je als geschenk hebt ontvangen; je hebt de originele bon of orderbevestiging nodig.

Producten die bij een van onze verkopers zijn gekocht, moeten worden geretourneerd naar de winkel van aankoop.

Hoe lang duurt het verwerken van een retour?

Zodra je geretourneerde artikel is aangekomen, hebben we 6-8 werkdagen nodig om het te verwerken. Houd er rekening mee dat het nog 2-3 werkdagen duurt voordat de transactie wordt weergegeven op de rekening die is gebruikt om de eerste bestelling te plaatsen. De bankoverschrijving zal plaatsvinden op naam van SUSAN BIJL.

Kan ik een artikel retourneren in de winkel?

In onze winkels kun je online gekochte artikelen retourneren én ruilen. We hebben alleen je orderbevestiging en ordernummer nodig. Restituties worden direct teruggestort op je rekening. Het kan 2-3 werkdagen duren voordat de transactie op je bankrekening verschijnt.

Kan ik een cadeau retourneren?

Hetzelfde geldt voor elk artikel dat je cadeau hebt gekregen; je hebt de originele bon of orderbevestiging nodig.

Ik heb het verkeerde artikel ontvangen!

Als je onjuiste artikelen in je zending hebt ontvangen, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op.

Bestellingen

Betalingen

Shopify Payments accepteert de volgende betaalmethoden:

IDEAL, VISA, Mastercard, Paypal, American Express, Maestro, Bancontact, Shop Pay, Apple Pay, Google Pay.

Shopify Payments verwerkt al onze betalingen veilig, behalve PayPal.

Al onze prijzen zijn in Euro's, inclusief BTW maar exclusief de kosten voor verzend- en administratiekosten. Hierdoor kunnen, hoewel we ernaar streven om de juiste prijzen op onze website weer te geven, deze variëren.

Zodra wij je bestelling hebben ontvangen, gaan wij er direct mee aan de slag. We kunnen geen wijzigingen aanbrengen in reeds geplaatste bestellingen. Er is een zeer kleine kans dat we je bestelling kunnen annuleren voordat deze wordt verzonden. Je kunt dit het beste proberen door ons zo snel mogelijk te bellen.

Kan ik een factuur aanvragen?

Je orderbevestiging met alle details ontvang je per email.
De factuur is niet inbegrepen in je bevestigingsmail. Neem contact met ons op als je een factuur wilt aanvragen.

Kortingen

In principe vermijden we zoveel mogelijk kortings- en verkoopgerichte acties. Veel kortingen aanbieden past niet bij de onderliggende visie van ons merk: bewust leven, houden van wat je bezit en zorgen voor je omgeving: repareren in plaats van vervangen.

Wel bieden we 10% korting op de volgende bestelling als je je inschrijft op onze nieuwsbrief. Deze korting kan slechts één keer worden gebruikt en ontvang je per email. Bij het afrekenen moet je de code handmatig invoeren.

Kortingen kunnen niet worden gebruikt op samenwerkingen of speciale collecties.

Tegoedbonnen

We verkopen twee verschillende soorten tegoedbonnen. Een CODE, voor gebruik in onze webshop of een KAART voor gebruik in een van onze Rotterdamse winkels.

Als je een Digitale Tegoedbon bestelt, ontvang je een unieke code per email die je kan gebruiken bij het afrekenen van onze webshop.

Als je een Fysieke Tegoedbon bestelt, ontvang je een kaart die we naar jou of naar het adres van de ontvanger sturen. Deze kaart kan je gebruiken in onze SUSAN BIJL winkels in Rotterdam.

Bestel je tegoedbonnen hier.

Care & Repair

Kunnen SUSAN BIJL artikelen gewassen worden?

Het is beter voor onze planeet en het milieu om zo min mogelijk te wassen. Daarbij komt dat onze producten een coating hebben die bij elke wasbeurt vervaagt. Wij raden daarom aan om alleen te wassen als het nodig is. Lees hier onze uitgebreide wasinstructies.

Kunnen SUSAN BIJL artikelen worden gestreken?

Alleen de buitenkant van onze producten kan worden gestreken, met de nylon/synthetische stand (max. 1 puntje!).

Er zit een hardnekkige vlek op mijn tas, wat adviseren jullie?

Wij raden Biotex of 'Schoonmaakzeep' van Werfzeep aan. Het stuk zeep kan direct op de vlek worden gebruikt. Geen van beide is een garantie, maar in onze ervaring is het het proberen waard. Lees hier onze uitgebreide wasinstructies.

Er zit een klein scheurtje in mijn shopping bag, kunnen jullie dit repareren?

Kleine gaatjes in onze 70D-stof zijn doorgaans niet heel schadelijk dankzij de ripstop-technologie, die verder scheuren voorkomt. Indien je tas aanzienlijke schade heeft of niet langer bruikbaar is, bieden wij een gratis reparatieservice aan. Of, voor onze 70D-producten kan je een reparatiesetje aanvragen om de tas zelf te repareren.

Kunnen jullie alles repareren?

Ons doel is om alles te repareren wat mogelijk is, maar elke reparatie is anders en sommige dingen kunnen we niet volledig repareren. Bekijk onze actuele lijst met reparaties voordat je een artikel naar ons stuurt.

Wat zijn de kosten om een ​​artikel te laten repareren?

Onze reparatieservice is gratis (excl. verzendkosten).

Zorg ervoor dat het artikel gewassen is voordat je het naar ons stuurt; ongewassen artikelen worden niet gerepareerd.

Hoe lang duurt het voordat een artikel gerepareerd is?

Het duurt een paar weken voordat we je tas kunnen repareren. Je ontvangt een e-mail wanneer het klaar is om te worden opgehaald of per post te worden geretourneerd. Zorg ervoor dat het artikel gewassen is voordat je het naar onze Care & Repair Service stuurt; ongewassen artikelen worden niet gerepareerd.

Collecties

Nieuwe collecties

Per jaar lanceren we ongeveer vier collecties. Onze 'jaarcollectie' wordt meestal in februari gepresenteerd. Deze collectie bevat al onze producten, wordt een paar keer aangevuld en is het hele jaar door verkrijgbaar.

Naast de jaarcollectie maken we verschillende 'beperkte collecties’; vaak zijn dit samenwerkingen met kunstenaars of ontwerpers. Deze collecties beperken we tot één productie.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief om als eerste te weten wanneer er een nieuwe collectie komt!

Doorlopende collecties

We hebben twee doorlopende collecties die altijd aangevuld zullen worden: Forever! en Black & Black.

Forever! bevat klassieke kleuren die altijd goed zijn. 

Black & Black vertegenwoordigt het succes van onze minst kleurrijke combinatie. Na het debuut in 2016 probeerden we het monochrome succes een paar jaar te negeren, maar uiteindelijk gaven we toe en maakten we het onderdeel van onze permanente collectie in 2020. Tot op de dag van vandaag overtreft het het succes van elke kleurencombinatie die we ooit hebben gemaakt.

Reserveren

Het is niet mogelijk om artikelen te reserveren.