Veelgestelde vragen
Als je niet kunt vinden wat je zoekt, aarzel dan niet om contact op te nemen met ons support team!
Verzenden
Verzendkosten & tijd
Door onze Spring Special in de week van 23 t/m 30 april verwachten we vertragingen in verzendingen. We proberen je bestelling dezelfde week te verzenden, maar waarschijnlijk duurt het langer. Je ontvangt de track & trace in je mail zodra het pakketje is verzonden. We waarderen je geduld enorm! Vind meer informatie op vragen over onze kortingsactie hier.
De verwachte levertijden zijn schattingen.
Brievenbuspakket |
Pakket |
Groot pakket* | Verzendtijd |
|
Nederland | €4,30 | €6,95 | €8,95 | 1-3 dagen |
België | €7,50 | €8,75 | €10,25 | 5-6 dagen |
Duitsland |
€8,20 | €10,30 | €14,50 | 6-9 dagen |
Zwitserland |
€10,50 | €17,50 | €26,50 | 6-9 dagen |
Luxemburg, Portugal, Frankrijk & Italië | €10,50 | €15,95 | €18,95 | 6-9 dagen |
Spanje |
€10,50 | €12,95 | €15,95 | 6-9 dagen |
Verenigd Koninkrijk |
€10,50 | €17,50 | €27,50 | 6-9 dagen |
Ierland |
€10,50 | €16,50 | €22,50 | 6-9 dagen |
Rest van Europa | €13,50 | €19,95 | €29,95 | 6-9 dagen |
Australië & Nieuw Zeeland | €13,50 | €32,95 | €54,95 / €99** |
|
Rest van de wereld | €13,50 | €32,95 | €44,95 / €75** | 3-6 weken |
*Onze trash rack wordt verzonden als groot pakket.
**Kosten voor extra grote pakketten boven de 5 kg.
Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?
Wij verzenden naar alle landen wereldwijd!
Alle bestellingen die op werkdagen voor 14.00 uur CET worden geplaatst, worden dezelfde dag verzonden. Houd er rekening mee dat we niet op zaterdag, zondag of feestdagen verzenden.
Uw bestelling wordt afgehandeld door onze transportpartner QLS en verzonden door DHL. De trackinginformatie wordt naar het opgegeven emailadres gestuurd.
De Douane kan extra invoerrechten en belastingen in rekening brengen.
Internationale verzendingen zijn onderhevig aan invoerrechten en toeslagen die per land verschillen en gebaseerd zijn op de waarde van uw bestelling. Het berekende bedrag is afhankelijk van de belasting- en waarderingsmethode van het land van bestemming.
Hoe kan ik mijn adres wijzigen?
Als je een fout hebt gemaakt tijdens het afrekenen online, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op, bij voorkeur telefonisch.
We zullen ons best doen om de adresgegevens aan te passen. Indien het pakket ons magazijn echter al heeft verlaten, kunnen we niets doen.
Je kunt je adres ook wijzigen naar een afhaalpunt via de track & trace-link die je in je email hebt ontvangen. Als je hierbij hulp nodig hebt, neem dan contact op met de het verzend bedrijf.
Waar kan ik mijn pakket volgen?
Elk pakket dat we verzenden heeft een trackingnummer dat via email naar je verzonden wordt, zodra je pakket is ingecheckt door onze transportpartner QLS. Wacht ten minste 12 uur voordat de trackinginformatie is bijgewerkt voordat je de status van je verzending bekijkt.
Als je geen email hebt ontvangen, controleer dan je spam map. Nog steeds niets? Neem contact met ons op!
Mijn pakket is kwijt
Neem voor Nederland direct contact met ons op als je je pakket niet binnen 10 dagen hebt ontvangen.
Voor alle andere landen is de gemakkelijkste en snelste manier om informatie te ontvangen rechtstreeks naar onze transportpartner QLS of onze verzendpartners DHL en Deutsche Post. Je kunt hun contactgegevens vinden op de trackingwebsite.
Neem contact met ons op als ze het probleem niet kunnen oplossen. Wij helpen je graag!
Ophalen in onze winkels
De bestelling ophalen in een van onze Rotterdamse winkels - een duurzaam en snel alternatief voor verzending! Bij een online aankoop ontvang je een email wanneer je artikel klaar is om afgehaald te worden, meestal na ongeveer 4 uur.
Houd er rekening mee dat niet alle artikelen op onze webshop op voorraad zijn in onze winkels. Als je de optie Pick-up in de winkel niet kunt selecteren bij het afrekenen, hebben we de geselecteerde artikelen niet op voorraad in onze winkel.
Het afhalen van uw bestelling is uw verantwoordelijkheid. Na 4 maanden vervallen uw rechten op het bestelde artikel. We zullen het/de artikel(en) terug in onze voorraad plaatsen. Je ontvangt een digitale cadeaucode voor het bedrag dat je op onze webshop hebt besteed via het emailadres dat je hebt opgegeven bij het plaatsen van je bestelling. Deze code verloopt na 3 maanden. We kunnen geen enkel bedrag terugbetalen na onze gebruikelijke retourtermijn (14 dagen).
We zien je graag in een van onze winkels!
Retourneren
Hoe kan ik een bestelling of artikel retourneren?
Als je van gedachten verandert, is het mogelijk om het artikel/de artikelen binnen 14 dagen na aankoop of levering van je bestelling te retourneren. We verwachten dat het/de artikel(en) ongebruikt en in de originele staat en verpakking zijn.
Artikelen in de uitverkoop zijn definitieve aankopen en kunnen niet worden geretourneerd
Download hier het retourformulier en voeg deze bij je pakket. Houd er rekening mee dat de kosten voor het retourneren van een artikel naar ons voor jouw rekening zijn en dat het artikel jouw verantwoordelijkheid is totdat het ons bereikt.
We raden je aan het pakket te verzenden met een bezorgservice die een verzekering biedt en ervoor zorgt dat je een trackingnummer voor je zending krijgt.
Producten die bij een van onze retailers zijn gekocht, moeten worden geretourneerd naar de winkel van aankoop.
Hoe kan ik een bestelling of artikel ruilen?
Als je een artikel per post wilt ruilen, stuur dan het artikel terug volgens de bovenstaande instructies en plaats een nieuwe bestelling.
Als alternatief kun je artikelen die online zijn gekocht in onze winkels retourneren én ruilen. We hebben alleen je orderbevestiging en ordernummer nodig. Restituties worden direct teruggestort op je rekening. Het kan 2-3 werkdagen duren voordat de transactie op je bankrekening verschijnt.
Hetzelfde geldt voor elk item dat je als geschenk hebt ontvangen; je hebt de originele bon of orderbevestiging nodig.
Producten die bij een van onze verkopers zijn gekocht, moeten worden geretourneerd naar de winkel van aankoop.
Hoe lang duurt het verwerken van een retour?
Zodra je geretourneerde artikel is aangekomen, hebben we 6-8 werkdagen nodig om het te verwerken. Houd er rekening mee dat het nog 2-3 werkdagen duurt voordat de transactie wordt weergegeven op de rekening die is gebruikt om de eerste bestelling te plaatsen. De bankoverschrijving zal plaatsvinden op naam van SUSAN BIJL.
Kan ik een artikel retourneren in de winkel?
In onze winkels kun je online gekochte artikelen retourneren én ruilen. We hebben alleen je orderbevestiging en ordernummer nodig. Restituties worden direct teruggestort op je rekening. Het kan 2-3 werkdagen duren voordat de transactie op je bankrekening verschijnt.
Kan ik een cadeau retourneren?
Hetzelfde geldt voor elk artikel dat je cadeau hebt gekregen; je hebt de originele bon of orderbevestiging nodig.
Ik heb het verkeerde artikel ontvangen?
Als je onjuiste artikelen in je zending heeft ontvangen, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op.
Bestellingen
Betalingen
Shopify Payments accepteert de volgende betaalmethoden:
IDEAL, VISA, Mastercard, Paypal, American Express, Maestro, Bancontact, Shop Pay, Apple Pay, Google Pay.
Shopify Payments verwerkt al onze betalingen veilig, behalve PayPal.
Al onze prijzen zijn in Euro's, inclusief BTW maar exclusief de kosten voor verzend- en administratiekosten. Hierdoor kunnen, hoewel we ernaar streven om de juiste prijzen op onze website weer te geven, deze variëren.
Zodra wij je bestelling hebben ontvangen, gaan wij er direct mee aan de slag. We kunnen geen wijzigingen aanbrengen in reeds geplaatste bestellingen. Er is een zeer kleine kans dat we je bestelling kunnen annuleren voordat deze wordt verzonden. Je kunt dit het beste proberen door ons zo snel mogelijk te bellen.
Kan ik een factuur aanvragen?
Je orderbevestiging met alle details ontvang je per email.
De factuur is niet inbegrepen in je bevestigingsmail. Neem contact met ons op als je een factuur wilt aanvragen.
Kortingen
In principe vermijden we zoveel mogelijk kortings- en verkoopgerichte acties. Veel kortingen aanbieden past niet bij de onderliggende visie van ons merk: bewust leven, houden van wat je bezit en zorgen voor je omgeving: repareren in plaats van vervangen.
Wel bieden we 10% korting op de volgende bestelling als je je inschrijft op onze nieuwsbrief. Deze korting kan slechts één keer worden gebruikt en ontvang je per email. Bij het afrekenen moet je de code handmatig invoeren.
Kortingen kunnen niet worden gebruikt op samenwerkingen of speciale collecties.
Tegoedbonnen
We verkopen twee verschillende soorten tegoedbonnen. Een CODE, voor gebruik in onze webshop of een KAART voor gebruik in een van onze Rotterdamse winkels.
Als je een Digitale Tegoedbon bestelt, ontvang je een unieke code per email die je kan gebruiken bij het afrekenen van onze webshop.
Als je een Fysieke Tegoedbon bestelt, ontvang je een kaart die we naar jou of naar het adres van de ontvanger sturen. Deze kaart kan je gebruiken in onze SUSAN BIJL winkels in Rotterdam.
Bestel je tegoedbonnen hier.
Collecties
Nieuwe collecties
Per jaar lanceren we ongeveer vier collecties. Onze 'jaarcollectie' wordt meestal in februari gepresenteerd. Deze collectie bevat al onze producten, wordt een paar keer aangevuld en is het hele jaar door verkrijgbaar.
Naast de jaarcollectie maken we verschillende 'beperkte collecties’; vaak zijn dit samenwerkingen met kunstenaars of ontwerpers. Deze collecties beperken we tot één productie.
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief om als eerste te weten wanneer er een nieuwe collectie komt!
Doorlopende collecties
We hebben twee doorlopende collecties die altijd aangevuld zullen worden: Forever! en Black & Black.
Forever! bevat klassieke kleuren die altijd goed zijn.
Black & Black vertegenwoordigt het succes van onze minst kleurrijke combinatie. Na het debuut in 2016 probeerden we het monochrome succes een paar jaar te negeren, maar uiteindelijk gaven we toe en maakten we het onderdeel van onze permanente collectie in 2020. Tot op de dag van vandaag overtreft het het succes van elke kleurencombinatie die we ooit hebben gemaakt.
Reserveren
Het is niet mogelijk om artikelen te reserveren.