Door goed voor je tas te zorgen, gaat ‘ie langer mee. We hopen dat je daardoor ook minder vaak een nieuwe tas hoeft te kopen. Gelukkig is het super makkelijk om onze tassen mooi te houden. 

Een reparatie indienen

Het duurt een paar weken voordat we je tas kunnen repareren. Je ontvangt een e-mail wanneer de tas klaar is om per post teruggestuurd of opgehaald te worden of. Als je je tas in het verleden zelf hebt gerepareerd, haal dan alles eruit voordat je hem opstuurt. Zorg er ook voor dat je de tas hebt gewassen.

Er zijn twee manieren om je reparatie in te dienen:

1. Breng het naar onze winkel

Als je in Rotterdam of in de buurt van Rotterdam woont, kun je je reparatie naar een van onze winkels brengen. Onze medewerkers vertellen je of en hoe we je tas kunnen repareren.

2. Stuur het op naar ons

Vul het formulier in en stuur de reparatie naar ons kantoor.

Zichtbare sporen


We werken met veel wisselende stofkleuren, wat er voor zorgt dat we niet altijd precies de juiste kleur kunnen gebruiken voor een reparatie. Ons team zoekt altijd een kleur die zo dicht mogelijk bij de kleur van de tas lig. Reparaties zijn bijna altijd zichtbaar, zoals een mooi litteken. 

Reparatie mogelijkheden


Elke reparatie is uniek, en soms lukt het ons niet om een product te repareren. Check de reparatie lijst hieronder voordat je de tas opstuurt. 

Lijst van reparaties

Gebruik

Dagelijks gebruik zal sporen op je tas achterlaten, een teken van alle avonturen die je onderweg beleeft. We maken tassen die je goed kan gebruiken, en die je bij schade niet gelijk opnieuw hoeft te kopen. 

Onschuldige schade
Kleine gaatjes in onze 70D stof zijn normaal gesproken onschuldig, doordat onze stof is voorzien van een ripstop. Deze weeftechnologie zorgt ervoor dat gaatjes niet snel verder scheuren. Wanneer er toch een groot gat ontstaat, bieden we een reparatie aan.

DIY reparatie kit
We vinden het belangrijk dat je makkelijk zelf je tas kan repareren. We bieden gratis reparatie setjes aan waarmee scheuren en gaatjes in The New Shopping Bag, The New Pouch of andere 70D producten gerepareerd kunnen worden. De set bestaat uit een nylon stickervel in een matchende kleur van de tas. 

Vraag de set aan via de mail, repair@susanbijl.nl, of ga langs bij een van onze winkels om direct een kit mee te krijgen. 

Love what you own.
Repair instead of replace.

Wassen

Weinig wassen is beter voor de planeet. De stof in onze producten voorzien van een coating die slijt bij elke wasbeurt. Soms zorgt dat ervoor dat een tas minder waterdicht wordt. 

Tijdens het wassen breken ook minuscule plastic vezeltjes af, waardoor de stof poreus wordt en de plastic deeltjes het water vervuilen. Wil je microplastics in het milieu voorkomen, gebruik dan een Guppyfriend waszak.

Moeilijke vlekken
De beste manier om vlekken te verwijderen is door de vlek met de hand te behandelen. Wij raden daarvoor Werfzeep aan, waarbij je het stuk zeep direct op de vlek wrijft.

Was je tas alleen in de machine als het echt niet anders kan, vermijd langdurig weken, en was maximaal op 30ºC. 

• Aan de lijn laten drogen in de schaduw.
• Was apart van andere stoffen en kleuren. 
• Vermijd langdurig weken om kleuruitloop te voorkomen. 
• Tassen met gespen en metalen sluitingen moeten in een waszak of kussensloop worden gewassen om schade aan de machine of andere items in de lading te voorkomen.
• Sluit de rits voor het wassen. 
• Kies voor milieuvriendelijke zeep : ) 

Strijken
De buitenkant van onze tassen kan gestreken worden op de nylon/synthetische instelling (1 stip). 

Heb je nog vragen of twijfels over een reparatie? 

Stuur ons een email op repair@susanbijl.nl.