We’re taking responsibility for the environment by making high-quality, long-lasting products that can be repaired if needed. We want you to enjoy our products as long as possible, so you don’t have to buy more!

Start een reparatieverzoek

Het duurt een paar weken om je tas te repareren. Je ontvangt een e-mail als de tas klaar is voor retour verzending of om opgehaald te worden. Als je je tas in het verleden zelf hebt gerepareerd, haal dan alles eruit voordat je de tas opstuurt. Zorg er ook voor dat je de tas wast.

Er zijn twee manieren om je reparatie in te sturen:

1. Breng het naar onze winkel

Als je in of vlakbij Rotterdam woont, kun je je tas naar één van onze winkels brengen. Onze medewerkers zullen je laten weten of en hoe we de tas kunnen repareren.

2. Stuur het naar ons op

Vul het formulier in en stuur de reparatie naar ons kantoor.

Zichtbare sporen

We werken met veel wisselende stofkleuren, wat er voor zorgt dat we niet altijd precies de juiste kleur kunnen gebruiken voor een reparatie. Ons team zoekt altijd een kleur die zo dicht mogelijk bij de kleur van de tas past. Reparatiesporen zijn bijna altijd zichtbaar, zoals een mooi litteken.

Checklist

Iedere reparatie is uniek en sommige items kunnen mogelijk niet worden gerepareerd. Controleer onze lijst met repareerbare items voordat je je reparatie naar ons opstuurt.

lijst met reparaties

Gebruik

Dagelijks gebruik laat sporen achter, een teken van alle avonturen die je onderweg hebt beleefd. We maken tassen die je goed kan gebruiken, en die je bij schade niet gelijk opnieuw hoeft te kopen. We geloven in reparatie indien nodig, om zoveel mogelijk te voorkomen dat er onnodig nieuwe producten worden geproduceerd.

Onschuldige schade

Kleine gaatjes in onze 70D stof zijn normaal gesproken onschuldig, doordat onze stof is voorzien van een ripstop. Deze weeftechnologie zorgt ervoor dat gaatjes niet snel verder scheuren. Wanneer er toch een groot gat ontstaat, bieden we een reparatie aan.

DIY reparatie kit

We vinden het belangrijk dat je makkelijk zelf je tas kan repareren. We bieden reparatie setjes aan waarmee scheuren en gaatjes in The New Shopping Bag, The New Pouch of andere 70D producten gerepareerd kunnen worden. De set bestaat uit een nylon stickervel in een matchende kleur van de tas. 

Vraag de set aan via de mail, repair@susanbijl.nl, of ga langs bij een van onze winkels om direct een kit mee te nemen. 

Love what you own.
Repair instead of replace.

Wassen

Weinig wassen is beter voor de planeet. De stof in onze producten voorzien van een coating die slijt bij elke wasbeurt. Soms zorgt dat ervoor dat een tas minder waterdicht wordt. 

Tijdens het wassen breken ook minuscule plastic vezeltjes af, waardoor de stof poreus wordt en de plastic deeltjes het water vervuilen. Wil je microplastics in het milieu voorkomen, gebruik dan een Guppyfriend waszak.

Moeilijke vlekken

De beste manier om vlekken te verwijderen is door de vlek met de hand te behandelen. Wij raden daarvoor Werfzeep aan, waarbij je het stuk zeep direct op de vlek wrijft.

Was je tas alleen in de machine als het echt niet anders kan, vermijd langdurig weken, en was maximaal op 30ºC. 

  • Aan de lijn laten drogen in de schaduw.
  • Was apart van andere stoffen en kleuren. 
  • Vermijd langdurig weken om kleuruitloop te voorkomen. 
  • Tassen met gespen en metalen sluitingen moeten in een waszak of kussensloop worden gewassen om schade aan de machine of andere items in de lading te voorkomen.
  • Sluit de rits voor het wassen. 
  • Kies voor milieuvriendelijke zeep : ) 

Strijken

De buitenkant van onze tassen kan gestreken worden op de nylon/synthetische instelling (1 stip).

Heb je nog vragen of twijfels over een reparatie? 

Stuur ons een email via repair@susanbijl.nl